尤里安兔

你也乐在其中吗

【歌词十五题】Bury me in your songs ②

1.As the starlight fades to gray, I will be watching for far away. Will tomorrow have it’s way, with the promises we made. 

当灿烂星光褪色成漫天灰暗,我早已行进在遥远的征途。 让明天跨过我们曾经的承诺,茕茕孑立前往无边的未来。 

2. And in a burst of light that blindied every angel, as if the sky had blown the heavens into stars. 

电光似刀如剑刺伤诸神双眼,天堂支离破碎洒落无数残骸。

3. Past and present now embrace, Worlds collide in inner space, Unstoppable, the song we play. 

过往和现在汇聚,世界激荡于内心,我们奏响的歌声永不灭。

4. I will be the watcher of the eternal flame, I will be the guard dog of all your fever dreams. 

我是那永恒圣火的守望者,我是你一切美梦的守护者。

5. To drain the whole sea, get something shiny.

排尽汪洋,只为微光。 

6. Time crawls on when you are waiting for the song to start. 

当你在等待战歌响起之时时光也在匆匆流逝。

7. The world is beating you down, I am around through every mood. 

即便这世界将你无情击倒在地,我也会伴你走过喜怒哀乐无常。 

8. A soldier on my own I don’t know the way. 

踽踽独行,不知归处。 

9. The sound of iron is stuck in my head, The thunder of the drums dictates, The rhythm of the fails’ the number of dead’s. 

金戈之声,刻骨铭心。战鼓如雷,命我无前。摧枯拉朽,死神丰收。 

10. Some legends are told, some turn to dust or to gold. 

一些传奇被口口相传,它们有的沦为灰烬,有的化作不朽。 

11. Tired of all these cameras flashing. Sick of being poised. 

我厌倦了那闪光灯的闪烁不停,却不得不对它们堆出笑脸盈盈。 

12. I can’t predict where it ends, if you’re the rock I will crush against. 

纵使结局无法预知,我仍甘愿飞蛾扑火。 

13. A nightingale in a golden cage, that’s me locked inside reality’s maze. Come someone make my heavy heart light, come undone, bring me back to life. 

夜莺深锁于金笼,似我被困现实网。 何人予我以光明,赐我解脱与重生。 

14. The bullets catch in her teeth, the wheel breaks the butterfly. 

子弹击中目标,车轮碾碎蝴蝶。 

15. Writers keep writing what they write, somewhere another pretty vein just died. 

英雄的史诗正被人挥毫写下,瑰丽的死亡在某处绽放成花。

评论(6)

热度(92)

  1. 共5人收藏了此文字
只展示最近三个月数据